Skip to main content

Elevtjenesten digital kantine

– en digital, effektiv og økonomisk kantine!

Bytt høye driftskostnader og tidsbruk til en moderne, effektiv og mer lønnsom drift.
Forhåndsbestilling og forhåndsbetaling, automatiske rapporteringsverktøy og varelager bidrar til mindre matsvinn, mer fornøyde kunder og ikke minst frigjør tid for de ansatte i kantinen.

Sunn mat

Spis deg smart!

God tid

i en stressende skolehverdag.

Vennskap

Et måltid er en sosial arena.

Alt på et sted

En unik mulighet til å digitalisere kantinesystemet på skolen. Oversikt over utvalg og priser, samt oppfordring til å bestille sunn og bærekraftig mat som anbefales av matvalget.

“Digg at alt skjer rett fra mobilen. Mye mindre kø i kantina!”.

Elev

50%

bedre tid til å lage maten

25%

økt omsetning

75%

mindre matavfall

90%

mindre tid på administrasjon

Hvordan fungerer det?

Fra Elevtjenesten kan elevene handle direkte fra appen. De får tilgang til en landingside hvor kantinekort og annen informasjon vises, herfra kan de gå til skolens meny og bestille direkte fra mobilen. Med kantinekortet kan de også betale på forhånd.
Enklere blir det ikke!

Sikker betaling

Betaling av maten skjer enkelt igjennom Vipps, eller Stripe. De fleste elevene velger å bruke Vipps, siden det ikke er en garanti for at alle har tilgang til Vipps, kan man også brukes Stripe, altså kortbetaling. Kvittering for kjøpet sendes på mail.

Digitalt kantinekortet

Viken holder på utvikle et digitalt kantinekort hvor foreldre og eleven selv fyller opp «kantinekontoen» via Vipps eller bankkort. Disse pengene brukes i kantinen på sunn og bærekraftig mat. En etterspurt funksjon av foreldre. Kantinekortet kan også brukes av kantinen til ulike fordelsincentiver.

Forhåndsbestilling og betaling

Med forhåndsbestilling og -betaling direkte i appen vil matsvinn automatisk reduseres, dere kan lettere produsere retter som er etterspurt og for eleven selv er det en god mulighet for å kjøpe den maten man ønsker.

  • Foreldre topper opp kortet

  • Sikre sunn mat

  • Fordelsprogram og kampanjer

  • Hensyn til allergier og ønsker

  • Mindre stress

  • Forhåndsbetaling

Gevinster med digital kantine

Kostnadseffektivt

Ved å ta i bruk tjenesten sparer man kostnader for kasseapparater, andre betalingssystemer og bemanning.

Frigjør personalet

Personell trenger ikke lengere å bemanne kassesystemer, men kan heller fokusere på å lage og servere mat.

Rapporter og statistikk

Med vårt system får man enkel tilgang til uttak av rapporter over salg, samt ulik statistikk.

Forhåndsbestilling

Ved å la elevene forhåndsbestille maten de ønsker å spise, kan man planlegge hvor mye mat som skal produseres.

Reduserer matsvinn

God oversikt over etterspørsel gjør at man ikke overproduserer mat som ikke blir solgt. Dette reduserer matsvinn betydelig.

Høyere omsetning

Digitalt salg gir høyere omsetning og fornøyde kunder.

Et måltid er en sosial arena!

Fordeler for elever

Effektive matpauser

Ved å forhåndsbestille maten man vil kjøpe, effektiviseres matpausene slik at man kan bruke tiden på andre ting enn å stå i kø.

Tid til sosiale måltider

Spart tid åpner for lengre, sosiale måltider sammen med andre.

Sunn og god mat

Utvalg av sunn og god mat som er bærekraftig og anbefalt av matvalget.

Enkel betaling

Betaling av mat skjer raskt og enkelt med Vipps eller Stipe, noe som effektiviserer handelen.

God oversikt

Når man bestiller mat i appen, får man god oversikt over utvalget og hva som kan bestilles.

Unngå køproblematikk

Mindre kø og ventetid i kantinen, når alt kan bestilles og betales på forhånd.

Strategi for helsefremmende skoler

Elever som har god helse og som trives med skolen og med livet, lærer bedre. Denne sammenhengen mellom god psykisk og fysisk helse og læring er dokumentert gjennom forskning. Strategien har som mål å videreutvikle det systematiske arbeid med for hvordan skolene i Viken kan bidra til å fremme helse.

Kontakt oss!

Send en mail til Hei@kopling.no for en uforpliktende prat om hvordan Elevtjenesten kan implementeres på din skole 🙂