Skip to main content

Velkommen til ny versjon av Elevtjenesten appen! 

Med utgangspunkt i brukerinnsikt og deres tilbakemeldinger har vi optimalisert Elevtjenesten med masse nytt UX design! Vi har også optimalisert det som skjer på baksiden, “backend” som utviklerne kaller det, og resultatet er en enda raskere app. På denne siden kan du se hva som er nytt.


Den nye Elevtjenesten kort oppsummert

Innlogging

Innloggingen er blitt mer effektiv og gjør opplevelsen bedre for ungdommene. For å logge inn i appen må de velge skole og/eller tjenester de ønsker, dette gjør at appen er fylt med innhold allerede første gang man kommer inn i appen.

Ny navigasjon

Vi har flyttet menyen på bunnen av skjermen som gjør navigasjonen i appen mye enklere! Menybaren er delt i fire seksjoner – “Lurer på…”, “Meldinger”, “Hjelpere” og “Profil”. Nå har du rask tilgang til alle delene av appen hele tiden.

  • “Lurer på…” seksjonen består av ofte stilte spørsmål hvor eleven kan finne svar på spørsmålet sitt uten å starte en samtale.
  • “Meldinger” seksjonen inneholder dine pågående samtaler og en knapp for å starte nye samtaler.
  • “Hjelpere” seksjonen gir oversikt over alle som kan hjelpe eleven.
  • I “profil” seksjonen kan du gjøre endringer på profilen din, endre tilgjengelighets status, skru på tofaktorautentisering og slette konto. Som hjelper har du også tilgang til rutiner for krisehenvendelser.

Start ny samtale knapp

Knapp for å starte nye samtaler med dine hjelpere lett tilgjengelig på meldinger siden. Dette er en snarvei som gjør det enklere for elevene å ta kontakt når de har behov for å snakke med noen.

Overfør samtale

Dersom en elev tar kontakt og du tenker det er andre som er bedre egnet til å svare på henvendelsen, kan du overføre eleven til en annen hjelper.

  1. Trykk på hjelper ikonet ved siden av tekstinput feltet når du er inne i samtalen og velg en av kollegaene dine.
  2. Skriv kort hva henvendelsen handler om og trykk på “del kontakt” knappen. Det er bare din kollega som kan lese dette.
  3. Eleven blir sendt et “visittkort” som gir mulighet til å starte dialog med kollegaen din.
  4. Det er eleven som tar initiativ til å starte dialog med den nye hjelperen.

Anonyme meldinger

Vi har optimalisert anonyme meldinger. Før kunne de bare leses på den enheten de ble åpnet på, i den nye versjonen kan du lese dem på alle dine enheter. 

Togglebar

I hjelpere seksjonen er det nå ny togglebar! Denne siden gir oversikt over alle som kan hjelpe ungdommene.

Menyen er delt i tre; “Dine”, “Alle” og “24/7”.

  • “Dine” her finner eleven sine egne hjelpere. Det vil for eksempel være elevtjenesten på skolen eller helsetjenesten i fylket.
  • “Alle” her ligger eksterne hjelpetjenester som Blå Kors, Mental helse, Ung.no m.fl.
  • “24/7” Enkel tilgang til døgnbemannede tjenester som er tilgjengelige hele tiden.

Døgnbemannede tjenester

Vi har sortert hjelpetjenester som tilbyr døgnbemannet hjelp inne i appen under en egen seksjon slik at det skal være lett for ungdommene å finne dem om det er litt krise. Her har man mulighet til å ta kontakt direkte inne i  appen med snarvei til nytt anrop. 

På baksiden

Vi har gjort mange optimaliseringer på baksiden slik at appen har blitt raskere.

Ofte stilte spørsmål

Vi jobber kontinuerlig Ofte stilte spørsmål slik at de som søker hjelp finner svar på spørsmålene sine uten å trenge å sende en melding. Dette er effektivt for ungdommene og tidsbesparende for deg! 

Vil du bidra med ofte stilte spørsmål innenfor ditt fagfelt? Send en mail til line@kopling.no

Hvis du har spørsmål eller trenger en liten oppdatering av den nye appen send oss gjerne en mail til hei@kopling.no